17 Eylül 2006

İLİŞKİNİN 10 EMRİ
I. KABULLENMEK!
İki şeyi kabul etmek zorundayız. Bir; aramızdaki iktidar sorununu: İktidar ilişkileriyle sarmalanmış bir dünyada iktidardan arınmış bir ilişki mümkün değil... Gücümüzü karşımızdakinin burnuna sokmayıp olan güç dengesinin kalıcı olmadığını bilerek içimizi ferah tutacağız.. İki; iki insanın birbirini aynı şiddette sevmesinin mümkün olmadığını..Sevginin tavan veya taban yapması kalıcı değildir. Az gibi gördüğünde daha çok çok gördüğünde de korkup daha az sevmeye çalışacağız... İkisi de gereksiz yorgunluk
II. İZİN VERMEK!
Karşımızdaki insanın kendisi olmasına izin vereceğiz.. Bize uymayan yanlarını kısırlaştırmaya kalkmayacağımız gibi, bizde kendimizi eksilten bir çabaya girmeyeceğiz..
III. BELDEN AŞAĞI VURMAMAK
Onun kişiliğini yakacak şeyler söylemeyececek; zaaflarını koz olarak kullanmayacağız.. Sevdiğimiz insanı "yenmek" için kavga etmeyeceğiz. Bir insan sürekli kendisini aşağılayan bir ilişkiye katlanamaz. Katlansa bile böyle birine biz katlanamayız...

3 yorum:

pembepenguen dedi ki...

ilişkinin 10 emrine bayıldım fakat niçin 4,5,6 ve 7 yok

NaKHaR dedi ki...

@pembe penguen; bloğum geçmişte bir kez silindi hatayla bir yere tıklayınca, eski yazıları google önbellekten kurtarabildiğim kadarıyla yeniden topladım bir psikiatri dergisinden alıntılamıştım ama şu an içeriği detaylı arayamıyorum ulaşırsam seve seve mail atarım sana o kısmını...

pembepenguen dedi ki...

ben de internette biraz araştırdım fakat bulamadım, bulabilirseniz çok sevinirim. Çerçeveletip sevgilime hediye edeceğim de:)