06 Eylül 2007

NE ISINDIK BEE,
AMA CİDDEN ÇOK TERLEDİK

"Tayyip KYOTO'yu İmzala"
Dikkat ediyor musunuz bilmem ama, reklamcilar taze kan kokusunu alan köpek baliklari gibi kancayi küresel felakete takmis durumda...ya da durun, kokuyu almalari köpek baligi gibi olsa da üsüsme sekli bana piranhalari çagristiriyor...


Yillardir etkileri görülse de simdi ayyuka cikan haberler yüzünden sirketler 'iklim değişikliğiyle savaşan' ürünler pazarlama yarisindalar... Aptal kutusu tüten bacalardan, yüzen buz parçasi üstünde ajitasyon pozlari veren kutup ayilarindan geçilmiyor... Savasçi kredi karti bile var... (garanti'den)

Valla ne kadar zavallica da olsa ben bu pazarlama stratejisine degil, hergün sokakta karsilastigim insanlara, su için, gökyüzü için, ayilar, kuslar ve bilumum kainat için tüm samimiyetle mücadele eden, önlem alan insanlara inaniyorum..Bu dünya kurtarilacaksa, biz kurtarabiliriz sadece...
Yani sen ben... NaKHaR

12 yorum:

E. dedi ki...

Haklısın!

Dün gecenin bir yarısı mailboxıma düşen bir ilan dikkatimi çekti:"Rakınızı Sek İçmek İstemiyorsanız Suyu Tasarruflu Kullanın" gibi bir mesajı vardı. Uyku sersemi, yanlışlıkla silmişim. Yoksa bloga ekleyip seninkine benzer bir yazı yazacaktım.

Sosyal Sorumluluk kavramı gündeme geldiğinden beri sektör gündemi takip eder oldu. Bu konu da onlardan biri. Çay, rakı, aklıma bir çırpıda gelemeyen diğer tüketim maddeleri duyarlıyız, bizi seçin diyor alt metinde.

Sahi ciddiler mi? Ya da bu reklamları izleyip gerçekten musluğunu kısan var mıdır yoksa içten mi gelir? Zira hala tren penceresinden pet şişe fırlatan memleketim insanı "amaaaannn, banane" mi diyor?

Nakhar dedi ki...

@ezgicim;
seninde bahsettiğin gibi yok çaydı rakıydı.. çevre dostu kredi kartıydı bunların hepsi tüketimin daha da hızlanmasına yol açan reklamlar... insan gördükçe daha fazla su içer oldu... türkiyede su tüketiminin en fazla olduğu bir dönem geçirdik... neden?tabii ki sular yok kesilecek endişesi yüzünden... ister inan ister inanma daha önce 15 dakikada duş alan ben şimdi saatlerce duştan çıkamaz oldum çünkü sular az ayda bir bilemdin 2 kez yıkanacağım bari full temizlik olsun diye düşünmekten kendii alamıyorum... toplum mantığı böyle çalışıyor senin benim suçumuz yok yani... :(

Banu dedi ki...

para kazanma hırsı her zaman 'güzel bir dünya' da yaşama isteğimizin önüne geçiyor belli ki. felaketlerin üzerinden ticaret yapılması şaşırtıcı değil. aslolan maddiyat ne acı...

Nakhar dedi ki...

@sahaf;
canım para kazanma hırsına neden olan da ömür kısa değmez dünyayı kurtarmaya mantığı işte.... benden sonra gelenler kurtarsın filan :(

edi.ben dedi ki...

heh işte onu demek istiyordum ya ben de...
"aman küresel ısındık, çevreyi koruyalım, güzel dünyamızın içine etmeyelim" diyenler bu cümlelerini bindikleri o lüks otomobillerinin otomatik pencerelerini aşağıya indirip kafalarını çıkarıp dışarı öyle konuşuyorlar. ardından basıp gaza leş gibi dünyalarının yansıması olan egsoz gazlarını bize solutuyorlar. ve daha çok para çok daha çok para diyerek yeni galerileri gezip en pahalı, en şık, en süper ötesi, en küresel ısındıran, en dünyanın içine eden arabalara bakıp seçiyorlar yenilerini, küresel ısınmaya karşı ürettikleri çevre dostu ürünü(!)satıp kazandıkları parayla satın alıveriyorlar zınk diye ödeyip. perhiz ve lahana turşusu kelimeleriyle oluşturulan o yüce atasözümüzün hafif kaldığı bu durumun samimiyeti (tabiri caizse) "kabak" gibi ortada.
tabi bu sadece küçücük bir "misal". devede kulak kalan...

Nakhar dedi ki...

@edicim;
valla kaba tabir filan deme az bile söylemişsin... verdiğin örneklerin haklılık payı %100...

bundan kerisi ya sivrisinek saz ya da davul zurna az muhabbeti...

Noni dedi ki...

Ayyy ben resimdeki şu ayağa takıldım kaldım baş parmağı çok kısa hatta parmakların hepsi kısa sanki yarısı kesilmiş gibi ya öffss ben neden böyleyim yazıdaki konuya değinmem gerekirken bir iki parmak benim tüm konsantrasyonumu bozuveriyor!!!

Nakhar dedi ki...

@nonişim;
canım sende o zaman ciddi bir ayak fetişi var :) hemen hemen herkesin ayağındaki en uzun parmak genelde işaret parmağı oluyor... :)

Adsız dedi ki...

resim hoş kurumuş bir yaprağın çatlamış toprak üzerine düşmesi vs iyyi konu çok trendy vs ama noninin dediğine aynen katılıyorum ayaklar sanki mengeneye sıkışmış gibi kısa ve küt parmaklar .....



takıntım var karteşim aşırı düzgün olan ve düzgün olmayan şeylere karşı aaaaa gelmeyin üstüme ... :D

Nakhar dedi ki...

@kayınörümcem diagonel;
valla siz bilirsiniz senin fetişin beni pek bağlamıyor be şeker...

ben yazdım gitti fotoğrafları beğenmediysen kuzenine söyleyeceksin ondan aşırma çünkü :)

Adsız dedi ki...

Ayak ne tuhaff, bende garantiyi görünce malüm yabancı değil...Garanti stiker çıkartmış cep telefonuna yapıştırmak üzere ve oradan ödeme yapabiliyorsun.Bunu ilk duyduğunda özellikle gece kulübüne çok gidenler için;wwaaaouuuww süper dedittirir ancak gel gör ki cebini çaldırdın işte o zaman ayvayı yedin.
Yazından vereceğim yorum al işte ancak bu olur.
Sevgiler

Nakhar dedi ki...

d-chic;
canım kredi kartı da her yerde geçmiyor :) ayrıca sitem kokusu aldım fotoğrafa taktınız dedim diye sanki... :)