21 Ocak 2009








FAYDALI BİLGİLER - 2

Alkolizm

Hiçbir alkolik, alkolik olduğunu kabul etmez... Eğer bu kişi eşinizse, sizi öldüresiye dövüyordur, içme şunu desenizde... Eğer arkadaşınızsa sizinde öyle biri olmamanız için kaçış yeriniz yoktur...

Alkolizm tedavisi için kişinin kurtulmak istemesi gibi saçma bir gereklilik öne sürerler, çünkü tedavi sırasında alkol almak gibi birşey yoktur, alkolden tiksindirme de yoktur, genellikle kişiyi sosyal içici statüsüne indirgemeye çalışırlar...

Annem, babam için. Ortanca ablam, komşumuz, birkaç akraba ve tanıdığımız kadınların, eşleri için kullandığı ve alkolden kesin tiksinmelerine yol açan Antabus'u öneriyorum.





Birçok yerde "alkolle birlikte alındığında ölüme yol açar, reçetesiz satılmaz, alkolik kişinin bilgisi haricinde verlmez" diye prosedür gereği yazılar yazılsa da... Tecrübeyle sabit, kişiyi alkolden tiksindirmek dışında bir bok olduğu yok... Bunlar neden yazılıyor o zaman hemen söyleyeyim Alkol satışlarının düşmemesi için...

Yalnız prospektüsteki kullanım talimatı reçeteli kullanım için geçerli, siz başlangıç itibariyle 1 adet hap veriyorsunuz, etkisi 14 gün boyunca devam ediyor... 14 gün sonra 1 hapı 2'ye bölüp yarısını veriyorsunuz. 14 gün sonra diğer haptan kalan yarımı veriyorusunuz. Daha sonra 14 günde bir, hapı çizgili yerlerinden 4'e bölüp çeyrek olarak veriyorsunuz... Kişi zaten bu süre içinde alkol alırsa, kızarıp bozarıyor kusuyor, altına yapıyor... 

Ve nihayetinde "Alkol bana dokunuyor" deyip, içmeyi bırakın kokusundan bile rahatsız olmaya başlıyor...

Söylemesi benden, uygulaması sizden... verdiğim talimata dikkat edin... N

Not1: Yukarıda belirtilen kullanım şekli bizim uyguladığımız kullanımdı. Okuyucularımdan aldığım bilgiye göre, hapı aldığı eczacı "günde 1 tane kullanılabilir" demiş...

Not2: Yorumların tamamını okuyunuz. Sorduğunuz sorunun bir benzerini soran mutlaka olmuştur. Birisi şizofreni belirtisi demiş. Antiepresanla alkol alındığında da olmadık hayaller görüyorsunuz. 

Not3: Herhangi bir ilacı bir kutunun tamamı bir anda içilemez. Ölümcül olur. Hiç mi dizi izlemediniz? İntihar sebebidir. Tecrübeler gösteriyor ki günde 1 taneyi aşamazsınız. En ideal kullanım şekli haftada 1 tanedir. 

Not4: İlk 3 notun gereklerini yerine getirdiğinizde hala aklınıza takılan bir şey varsa sorularınızı nakhars@gmail.com 'a mail atabillirsiniz. Daha hızlı cevap verebilirim.

71 yorum:

Ferhanca dedi ki...

aa bak ben bu ilacı biliyordumda adını yeni öğrendim.
aklıma geldi, ban temizliğe gelen emin hanım diye bir kadın vardı onda komşusu söylemiş ne yapayım diye sordu bana aman ne olucak zaten içkiden geberiyor seninherif bişey olamaz dedim kadın eczaneden aldı zaten eczacılar adını söylesen se bilip veriyorlarmış
adama gizli içirdi stle falan aynen dedğin gibi adam sıçmış kızarmış bozarmış
bir hafta sonar içikiye bakınca midesi bulanmay başlamış
kadın aman ne rafah etti paraları eline kaldı. rahatlık varmış dedi.

yazdıklarında çok haklısın.

kişisel depresyon anları dedi ki...

kendimde uygulasam mı? yok yahu daha o kadar değil :)

Adsız dedi ki...

yanıkkoza...
Alkol deyice hep teyzemin eşi geliyor halen cok asırı içiyor ve küçükken nefret alkolden nefret ettiren bu ikinci neden diğer neden amamın dindar ve bizimde imam hatipli olmammız alkolden uzak durmamıza taa küçük yaslarda öğretilen bir acı bilgi oldu....ama her zaman şarab mahsenlerini ve şarab içmeyi istedim ama hiç yapmadım her defasında kaçtım...bazen şarhoş olup içimdeki bütün anlamlı anlamsız zehirleri kusmak dünyaya bas kaldırmak allaha isyanlarımı duyacak kadar bağırmak geliyor ama yapamıyorum...işte alkol deyive aklıma bunlar geliyor ama senin faydalı bilgi diye yazdığın konuyla fazla eşleşmesede işte alkol bende bu hissi uyandırıyor....
dipnot:kpss den atanamadım ....
sevgi ile yanıkkoza....

ANAHTAR dedi ki...

Eğer antabus un etkileri farklı kişilerde farklı oluyorsa çok tehlikeli bir yazı olmuş :-)

prospektüse bir göz attım da kolonya parfüm gibi alkol içeren maddeler için bir uyarı var. sanırım cilde zarar veriyor :s

gaykedi dedi ki...

rahmetli kayınpederim bu hap yüzünden öbür dünyaya gitmemiştir umarım :D

sidik yarıştıran kaplumbağa dedi ki...

yaa evet nobelin bombalarından biri bu ilaç.. adamı asetaldehit manyağı ediyomuş.. alkolik olmaya ramak kalan abime içirmeyi bikaç kere düşündüm ama garip biçimde vicdanım elvermiyor, gerçi içmekle aldıgı zarar bundan kat kat fazla .. bilmiyorum belkide yan etkilerinden korkuyorum :S

NaKHaR dedi ki...

@kişisel depresyon anları;

Seninde soyledigin gibi henuz benim bahsettigim noktada olmadigina eminim :)

NaKHaR dedi ki...

@yanıkkoza;

Din konusuna girince bircok gunah var zaten, insan gunahlariyla sevaplariyla insan degil mi zaten, tavsiye ederim ilaci, hatta hediye bile edebilirsin.

Kpss konusunda da haberim vardi, bir dahaki sefere tekrar denersin, kalpten istedigin hersey kimseye zarar vermiyorsa eger Tanri sesini duyar, hayirlisi olsun...

NaKHaR dedi ki...

@...kaplumbağa;

Azgın bi alkol bagımlısı ise denemekte fayda var, yan etkileri sonuç 1 hafta gecmeden alindigindan deger diyorum :)

burcyni dedi ki...

ben yine de allkol alıyım be nakhar:)

NaKHaR dedi ki...

@burcyni;

Ilahi sen alkol al, bende alirim agzimizla ictigimiz surece, ben icmeye burnunu da ilave edenlerin fişi çekilsin diyorum :))

EnginFiroll dedi ki...

Eklemek istediğim diğer şey, fotoğraf çok etkileyici...

miso dedi ki...

Nakhar ciddi misin ya? Ailede çok kıdemli bir alkolik var da... Dile kolay, 40 yıldır içiyor; aktif hala. Ölmüyor da...

pıhhh

NaKHaR dedi ki...

@engin firoll;

Biliyorum :)

NaKHaR dedi ki...

@miso;

Evet çok ciddiyim canım gercekten ise yariyor :)

вєndєníz...(иυянαиσzкαи.¢σм) dedi ki...

inanamıyorum buna ya:))
bunun için sana dua edecek 2 arkadaşım var hemen yarın arayacağım ve yazın bende bizzat birinde denicem,müjdeli haberlerle dönersem dile benden ne dilersen canım:D

e.d. dedi ki...

alkol güzel şey ya :) her çeşidinin kendine has bi lezzeti var. tabi sınırı aşmadığın müddetçe.

NaKHaR dedi ki...

@bendeniz;

Guzel haberlerini bekliyorum seker ise yarayacagina eminim :)

Dileyecegim tek sey de huzurumun devam etmesi olur sanirim, :)

NaKHaR dedi ki...

@e.d;

Ama bu hap o siniri her daim asanlara ve etrafindakilerin hayatini mahvedenler icin gecerli agziyla icen icmeye devam etsin :)

Adsız dedi ki...

hocam sanırsam bana bu haptan veriyorlar ve çok kötü oluyorum,başkalarının benim yerime karar vermesi ve bana bunu yapması çok kötü bir durum.işin kötü tarafı kabul de etmiyorlar bundan kurtulmanın yolu var mı yani etkisi nasıl geçer bilgilendirirseniz sevinirim.hayat benim bir kere yaşıyoruz ve ne yapıcağımıza içip içmeyeceğimize kararı kendimiz vermeliyiz.en kısa zamanda bekliyorum saygılar...

NaKHaR dedi ki...

@adsız;

Gercekten ne diyecegimi bilemiyorum kurtulmanin tek kendi yemegini kendin hazirlamak olacaktir, ya da icecegini :) eger icip cevrenize zarar veriyorsaniz birsey diyemeyecegim zaten ben bunu onlemeleri acisindan onerdim bu hapi, kurtulusu yok yani, ayrica kac tane hap ictiyseniz 14 ile carpmaniz gerekiyor ki kac gunluk etkisi var bilesiniz...

Yoksa alkol ayagina ölebilirsiniz Tanri korusun...

Dikkat edin derim.

7.oda dedi ki...

bu ilacın bir de sigara için olanı var: Zyban !!
kesinlikle işe yarıyor ..

NaKHaR dedi ki...

@7.oda;

İşte şimdi oldu... hemen alıp kullanacağım ve sigara uzak dursun benden... :)

Zyban işe yararsa dua ederim bol bol :)

Zaur dedi ki...

Selam, arkadaşlar bu ilac kalp ak ve karacigere zarar verir mi birde bu ANTABUS 25 TABLETİ nasıl hasta bilmeden ve nasıl kullanıldığın yazarmısınız?!

NaKHaR dedi ki...

@zaur; 25 tabletin hepsini birden vermeyeceksin daha oncede anlattigim gibi 1 adet hapi aliyorsun 4'e boluyorsun, 4 parcadan birini ezip toz haline getiriyorsun sonra hasta kisinin sulu yemegine ayran yogurt gibi icecegine koyuyorsun 14 gun sonra tekrar veriyorsun, alkol karacigeri etkiler, hap karacigerde cozunuyor bulanti, kusma, ates, ishal olarak etkisini gosterecektir koykmayiniz ayni dozda 14 gunde bir vereceksiniz 6 ay icinde alkol kokusuna bile tahammul edemez duruma gelecektir,

6 ay sonra yani alkolden tiksinme basladiktan sonra bu kez hapi 2 ye bolerek veriyorsun ayda 1 kez kutu bitene kadar bitince yenisini almana luzum yok birkac yil ickiyi agzina surdugunde midesi kaldirmaz. baska sorun varsa nakhars@gmail.com dan bana yazabilirsin. sevgiler

Zaur dedi ki...

Cevabın üçün sonsuz teşekkürler, peki bronşıt ve akciğer veya karaciğer sorunu olan hastalara ciddi zarar vermez ki?

phoenix7200 dedi ki...

Bu antabus'u peynir ekmek gibi yedirenlere çok kızıyorum. Dayım amatemde tedavi oldu. Eskiden antabus'u verdikten sonra, antabus'la içki içmenin nasıl birşey olduğunu anlamaları için hastalara çok az bir miktar alkol verirlermiş. Ama şimdi ölüm riskinden dolayı, hastanede bile bu denemeyi yapmıyorlar. SAdece hastaya "bu ilaçla beraber alkol alırsan ölürsün" diyorlar. Ve hastaya bu riski göze aldığına dair bir belge imzalatıyorlar.
Demek istediğim, doktorların bile göze alamadığı bir denemeyi biz hangi kara cehaletle göze alıyoruz?
Biz dayımı çok sancılı bir süreç sonrasında hastaneye yatmaya ikna ettik. Çook uzun zamanımızı aldı. Çok kavgalar ettik. Ama her kavga sonrasında onu ne kadar çok sevdiğimizi onun bu zavallı haline ne kadar üzüldüğümüzü anlasın diye ona sarılıp onunla beraber ağladık da... Yani anahtar kelimeler; ilgi, sevgi, sabır... Çok ciddi hastalığı olan bir hastasıyla nasıl ilgileniyorsa insan, aynı ilgiyi , şefkati, merhameti göstermesi gerekiyor... Biz toplum olarak herşeyi kolay yoldan halletmeye alışmışız. Herşey sihirli bir yoldan hallolsun diyoruz...İnsan bir günde ya da bir ayda alkolik olmyor ki o kadar zamanda alkolden kurtulsun... Lütfen, çok rica ediyorum, sevdiklerinize acıyın ve doktor gözetimi olmadan antabus kullanmayın.

ferhat arslan dedi ki...

bu antabusu annemde bana vermiş bi süre anlayamadım sonra araştırınca buldum çok etkili bi ilaç fakat karsı tarafın bılmesınde fayda var yaptıgı etkıyı sıze anlatamam tansiyon falan tavan yapıyo mide bulantısı burnun kapanıyo kalbin yerınden fırlıycakmıs gıbı atıyo butun vucudun nokta nokta kırmızılıklar cıkıyo gözler kan çanağı surat domates gibi olur nerde olursanız olun 45 dk 1 saat yatıp beklemeden geçmez :) nasıl kurtulucagını soran arkadaslarda evden yemek yemiyceksınız yemeklere koyuyolar :)) 2 haftada etkısı gecmıyo ılacın

Adsız dedi ki...

merhaba bu antabus tahlillerde cıkarmı kan yada idrar tahlilinde ben verdim eşim sanırım bu ilacı biliyormuş şuphelendi benden dun akşam verdim şimdi sabah kalkınca doktora gitti

NAKHAR dedi ki...

@Adsız; birkaç yıl evvel çıkmadığını duymuştum tahlillerde, şimdiki teknolojinin ne durumda olduğunu tam kestiremiyorum. Yalnız kan değerlerinde şu hap verilmiş size gibi bir şey olmaz merak etme...

Adsız dedi ki...

merhaba bnde bu ilaci aldim iki gun oldu babam.icin kullaniyorum.her gun yarim ilac swklinde veriyorum yemegine filan katmiyorum direk veriyorum kesin cozummu bu ilac insllh oyle olurda birakir allah kimsenin basina vermesin bu illeti cvplarsanz sevinirim

Nakhar G.Y.A dedi ki...

@Adsız;

Açıkçası yazıyı yazdığım günden bu güne pek bir şey değişmedi ilaçla ilgili, şimdi hala reçetesiz her eczane veriyor, kesin işe yarıyor diyemem ama çevremde gördüklerimle işe yaradığını söyleyebilirim...

Eğer kullandığı başka ilaç varsa uzmanına danışmanızda fayda var...

Adsız dedi ki...

yok kullqndigi baska bi ilac yok amq az olarakta alsa basi agriyo kipkirmizi oluyo yan etkisini gosterio ama ickiden oldugun saniyo yavas yavas bu ilaci oneriyorum ickiden tiksindiriyo

Nakhar G.Y.A dedi ki...

İshal olur, midesi bulanır, kıpkırmızı olur, bunlar sıradan yan etkileri...

koku alma duyusu hassaslaşacak ve biraz daha kullandıkça alkolün kokusundan bile midesi bulanacaktır muhtemelen bizimkilerde öyle olmuştu :)

Adsız dedi ki...

insallahhhh ama supheleniyo ilactanmi oluyo acaba die bende tabiki hayir o masum bibilac diyorum :-):-) herhalde artik yeneklerine katmqk zorunda kalcam ama bu icki ilertini birakcak eninde sonunda :-)

Adsız dedi ki...

bu ilaci surekli mi kullanmak gerekio yoksa etkisi suruyomu ilerki zamanlarda cvplarsaniz sevinirim

Nakhar G.Y.A dedi ki...

Biz babam alkolü bıraktıktan birkaç ay sonra bırakmıştık...

Adsız dedi ki...

peki yeniden baslama gibi bi olasiligi var mi sizin babaniz biraktimi tamamen

Nakhar G.Y.A dedi ki...

Tekrar başlarsa tekrar kullanırsınız. "Bana alkol yaramıyor" deyip tamamen vazgeçtiğine emin olana kadar... :)

Nakhar G.Y.A dedi ki...

Babam 1999 da tamamen bıraktı. 2004 te diyabete (şeker hastalığı) bağlı rahatsızlıklardan dolayı vefat edene dek içmedi.

Adsız dedi ki...

anladim simdilik icmiyo 2 aya yaklasti ama baslar die korktugumdan vermeye devam efiyorum bu arada basinix sagolsun

Nakhar G.Y.A dedi ki...

Belki ilaç bitene kadar devam etmek daha doğru ama ayda bir yarım yarım kullarak... Annem çeyrek ilaç veriyordu ayda bir yani dozu size kalmış... Çok teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

bn bu ilaci kullaniyordum 4 aya yaklasti icmiyodu ama bugun almis ilaci azaltmistik acaba ondan mi oldu ilaci tum.olarak mi vermeliyiz bilgi verirseniz sevinirim

Nakhar G.Y.A dedi ki...

İlacı kullanırken hiç içmeyecek değil içmeyi denese de çok fazla içemeyecek, elbette ki ara ara kendisini deneyecektir, içebiliyor muyum diye. Birkaç ayda bir içmeye çalışabilir ama ilaç etki eder yine... Kullandığınız gibi devam edin derim...


Adsız dedi ki...

cok az verdim bi ara biraktim.hatta ilaci ilk verdigim.zaman tum bi sekilde verdim o zamn aldigi zqmn cok.kotu oldu ama dun almiatinoyle fazla bisey olmamiati duzenli kullanmadigim icin mi boyle oldu acaba tum.tum vercem hic bolmiycem bundan sonra :-)

Adsız dedi ki...

Bizde yeni aldık yarin kullanmaya baslicaz aldığımız yer her sabah birer tane dedi fazla mi olur ki tam anlamadım nasıl dozlarla kullanılmalı yardımcı olur musunuz ?

Nakhar G.Y.A dedi ki...

Adsız; Aldığınız yerin talimatına uygun kullanabilirsiniz. :) Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Admin ben de bu ilacı kullaniyordum 1 sene oldu kullanmiyodu bugün aldı yeniden ilacı kesmisim

Adsız dedi ki...

İlaci kesmistim ama simdi yine baslmamammi lazim sabah aksam ne yapmam gerekiyor bilgi istiyorum lütfen acil

Adsız dedi ki...

Yogurda katsak olur mu bu ilacı :-)

Nakhar G.Y.A dedi ki...

Olur :)

Adsız dedi ki...

Bu ilacı sabahları degilde aksam versek olur mu sabah erkenden ise gittiği için veremiyoruz bi bilgi verirmisiniz

Nakhar G.Y.A dedi ki...

Verebileceğiniz herhangi bir saat diliminde verebilirsiniz önemli olan ilaci alması :)

Adsız dedi ki...

Peki bu ilacın etki etmeme gibi bi durumu var mi acaba

Unknown dedi ki...

Kesinlikle etkili

Niyazi Karatok dedi ki...

Kesinlikle etkili

Öykü dedi ki...

Nâkhar bana da yardımcı ol lütfen eşim çok içiyor ama tedaviye yanaşmiyör gizlidir versem kendi doktor anlar mı acaba yan etkilerinden birde bu ilaç reçetesiz satılıyor mu tşk ederim

ufuk demirok dedi ki...

Almanyada Dogup büyüdüm,yasim 45. ve 20 sneyi geckin asiri Alkol kullaniyordum
2010 yilinda Hemsire Teyzem Anneme Türkiyeden ANTABUS göndermis.Önce habersiz Yemegime katmis.iki Hafta sonra bana söyleyince,kendi istegimlen aldim.Bu Haplar Alkolden tiskindirmekten ziyade Senin Hayata bakis acini degistiriyor.Allahima sükürler olsun 6 senedir agzima bir damla almadim.:)

Unknown dedi ki...

Peki bu ilacı kullananlar çalışırken herhangi bir sıkıntıya uğrarmı

Adsız dedi ki...

Lütfen yardim bu ilacı nerden bulabilirim istanbuldayım bi eczane ismi veya bi yer ismi verebilirmisin acil yardim

Nakhar G.Y.A dedi ki...

@Adsız; Herhangi bir eczaneden alabilirsiniz...

@Unknown; Çalışırken alkol almıyorsa sıkıntı çıkmaz...

Adsız dedi ki...

83 doğumluyum(34 yaşında) 18 yıldır (lise yıllarımdan beri) aktif olarak alkol alıyorum.. eskiler hatırlar skol biralar 1,5 lt idi.. ondan 4 tane içiyordum o küçük yaşımda.. gel zaman git zaman yıllar geçti.... üniversite askerlik halen günlük yoğun alkol alımı devam ediyor.. bir şekilde almadan duramıyorum... hastayken antibiyotik kullanırken bile içiyorum... sürekli içmenin yarattığı gerginlik ve sinir ilk önce 8 yıllık ilişkimin bitmesine sebep oldu, ardından da 5 yıllık bankacılık kariyerime son vermek zorunda kaldım.. sosyal ve aile ilişkiler içinden çıkılmaz hale geldi.. ticarete atıldım,, her gün ekmek parası kazandığım yerde de içmeye devam ettim,, evlendim çocuğum oldu(şuan 4 yaşında) halen içiyordum.. boşanma noktasına geldim.. işime konsantre zaten olamıyordum.. ilk başladığımdan beri adımı alkolik olarak koydum.. her yolu denedim.. sayısız psikiyatri psikolog, adsız alkolikler derneği vs.... herşeyi denememe rağmen bir türlü kurtulamadım..her buluşmada sosyal ortamda alkol arar olmuştum.. alkolsuz konuşamıyor keyif almıyordum.. yapayalnız kalmıştım.. ta ki antabus denen ilaç ile karşılaşana kadar... hayatımda ilk defa 6 aydır ağzıma değdirmedim bu lanet içkiyi.. istemiyorum tiksiniyorum.. yeniden doğmuş gibiyim.. vucudum sağlıklı bir insan vucuduna döndü, eşimle aram çok iyi. oğlumla ilk defa kaliteli vakit geçirmeye başladım.. kendime inanılmaz güveniyorum ve geleceğe daha da umutla bakıyorum.. istisnasız her şey yoluna girdi .. güzel mutlu uyku nedir bunu anladım.. iştah desen keza öyle,, umarım bu dertten muzdarip herkes kurtulur bu illetten.. kanserden beter,,hayatı yavaş yavaş eritip yok eden insanı dibe sokan bir hastalıkmış,,,

Alper Gur dedi ki...

Nir kutu antabus hapını 6Lt bir şalgam bidonuna döküp karıştırdım şimdi bu şalgam suyunu o alkolik olana versem zarar ne olur

İŞTE BEN YANİ NEHİR dedi ki...

İstanbul'da alabileceğimiz bir eczane varmı sordum piyasada yok dediler vermediler birde çalışırken araba kullanırken bir sorun olurum

Unknown dedi ki...

Merhanaba bu ilacı verdik diyelim içki içti sonrasın da araba kullanabilir mi kazaya sebep olacak etkiler yapar mı acaba

İsimsiz dedi ki...

Merhaba
İlacı aldıktan sonra alkol kullansa araba kullanırken ilacın etkisi ne olur
Şimdiye kdr alkollü çok araba kulladı çok şükür bişey olmadı.

antabus mağduru dedi ki...

bu ilacı özelliklede habersiz kullandırmayın.hatta hiç kullanmayın.bu ilacı 2007 de 2 arkadaş kullandık.ikimizdede şizofreni benzeri hastalık başladı.arkadaşım bu antabusu çabuk bırakıp kurtuldu.ben 2 ay kullandım.büyük oranda aklımı ve ruhsal sağlığımı kaybettim.10 yılım akıl hastahanelerinde geçti.emekliye ayırdılar.daha yeni biraz kendime gelmeye başladım.bu ilacın yan etkiler kısmındada şizofreni benzeri psikiyatrik rahatsızlıklara yol açabilir diye yazıyor.yalvarırım ben yandım siz yanmayın,başkalarınıda yakmayın.

Salıh dedi ki...

Nahkar ben bu ilacı kullanıyorum daha 1 gün oldu alalı 3 saat oldu ama üzerine bira içtim saklı birşey olurmuş antabus ilaç ısmı

Salıh dedi ki...

Ben antabus kullanıyorum ama 3 saat geçti üzerine bira içtim birşey olurmu

Adsız dedi ki...

Merhaba çok fazla alkol tüketen yani yaklaşık 10 -15 bardak bira ve daha da fazlasini icen birine çeyrek verilmesi ya da çeyrekten az verilmesi yan etkisinde belirtilen kalbi rahatsız etmesi gibi bir duruma neden olabilme ihtimali var mı? Yoksa dediğiniz gibi sadece; kusma ,ishal, kızarıklık gibi bırakması için gereken psikolojik etkiyi veren yan etkiler mı oluşur.

Adsız dedi ki...

Aşırı derken ne kadar ve ne kullanıyorsunuz? Anneniz ilacı ne kadar verdi yarım tam çeyrek ?. Yan etkilerinden dolayı insan korkuyor:(