26 Eylül 2008



*
SKANDAL AİLESİ - 15

- Al Birini Vur Ötekine -

Gülünecek bir tarafı yok aslında ama, içimden kopan parçaların sesini duymamak için, kahkaha atıyorum inatla…

Abilerim yüzünden başımızın ağrısı dinmiyor… "Her kim bir hatasından dolayı birini hor görürse o hatayı yapmadan ölmezmiş" derler ya, bu söze inanıyorum… Bu hayatın anlamını çözdüğünü sanan iki insancık zamanında Babalarına karşı çok sert çıkıyorlardı…




Küçük Abim “Annemi aldatıyorsun” derdi, ki doğruydu evine dönüyordu netice itibariyle… kendisi ise bahsettiğim ortak olduğu dükkandan mıymıntı gelinimiz yüzünden değil, 3 tane kadınla gönül eğlendirdiği için ve gelinimizin telefonu kurcalayıp öğrendikten sonra “ya dükkanı bırakırsın, ya beni” demesi sonucu ayrıldığını öğrendim… Mahkemesi temyize gitmiş hala müspet bir sonuç bekliyor aklınca…


Büyük Abim “Kumar oynuyorsun” derdi… ki doğruydu ama, cebindeki son kuruşa kadar oynamıyordu… Keyfi varsa eğlencelik 3-5 kuruşuna… Öğrendim ki babamın kurup, başkanlık ettiği dernekte sabahlayıp, eve giderken taksiye biniyormuş…
*


* Ben insanları ileride aynı şeyin başıma gelmemesini dileyerek, kulağımı çekip, tahtalara vurarak ve üstüne basa basa büyük konuşmak gibi olmasın diye söze başlayarak eleştiririm, ki başıma şimdiye dek eleştirdiğim şeyler gelmedi bu yüzden…Abimle bir telefon görüşmemde “Bir gün kötü bir şeyinizi duymasak, çok iyi olacak” dedim. “Bana mı diyorsun” dedi… “Sana değil abime söylüyorum” dedim (dikkat kendisi de abim) “O zaman git ona söyle” dedi ve telefonu kapattı…
Annemin yorumuyla “Bunlar akıllanırsa, çok kişi akıllanır.”
N

16 yorum:

Ferhanca dedi ki...

Annenin yanında iyi ki sen varsın.
Annen bir yandan şansız bir yandan şanslı sen vsrsın.
Zaetn hayatta hiç bir şeyi kınamıcaksın. büyük konuşmuyacaksın ,bir şekilde geri dönüşü oluyor.
aman Allah korusun..

Nakhar dedi ki...

@ferhanca;

ben varım ama, bende şu durumda varlığımı ona güçlü bir şekilde hissettiremiyorum ne yazık ki..

biraz daha zamana ihtiyacım var bunun için... umarım çok kısa sürmez...

amin diyorum :)

mr.paradise dedi ki...

Yaaa işte şekerim dünyanın kaç adet hali var :)

Nakhar dedi ki...

dünyanın 3 türlü hali var kati sıvı gaz desem :)

mr.paradise dedi ki...

Yetmez derim...Daha karın doyurucu bir açıklama isterim :D

Nakhar dedi ki...

@cool;

dünyanın tek bir hali var ama, içindeki 6 milyar insanın türlü türlü hayatı var... :)

Adsız dedi ki...

bizimkilerde şey diyorlar sen akıllanana kadar köyün köpekleri doktora yapacak
hahahahaa

mr.paradise dedi ki...

Bu lafa birde şunu eklemek lazım bir damla kan ve binbir türlü düşünce...Nasıl sağlam edebiyat dimi :)

Nakhar dedi ki...

@kayınörümcek diagonal;

biraz daha gerçekçi olsaymışlar ya yaa, eğer insan olan köpeklerden bahsediyorlarsa birşey diyemem tabii :D

Nakhar dedi ki...

@cool;

bu bir damla kan, binbir türlü düşünce edebiyatı bana tanıdık geliyor ama net olarak cümle bu değildi...

farklı bir cümle ama aynı anlam taşıyordu filan :)

ben edebiyatın böylesini görmedim :)

mr.paradise dedi ki...

Orjinal halini istiyorsan :
İnsan üç beş damla kan, ırmak üç beş damla su:
Bir hayata çattık ki, hayata kurmuş pusu.
Necip Fazıl.
"Bir damla kan ve binbir türlü düşünce" cümlesi ise
orjinaliden mülhemle oluşturulmuş bana ait bir cümle :)

Nakhar dedi ki...

@cool;

yanlış hatırlamıyormuşum demek ki, değişime uğrayarak yazdığınız sizin cümleniz de yine orjinalini aratıyor, buradan da başarısı ve farkı görülüyor :)

özgün olmak lazım gelir, necip fazıldan, nazım hikmetten, orhan kemalden hiç haz etmiyorum eskide kalmış ve devirleri bitmiştir bana göre... biliniz fakat örnek almayınız derim :)

mr.paradise dedi ki...

bana göre geride kalan sensin :) o kadar geridesinki baktığımda seni göremiyorum bile :D

Nakhar dedi ki...

@cool;

olabilir, ben fikrimi söyledim konuyu burda noktalıyorum.. :)

7.oda dedi ki...

evet evet kimseyi yadırgamayacaksın.. bir gün "ben bunu asla yapmam" dediğin şeylerin alasını yaparken buluverirsin kendini..

Nakhar dedi ki...

@7.oda;

hepimizede olmuştur çevremizde olsun, kendi aillemizde olsun, büyük lokma ye büyük konuşma hikayeleri :)