14 Ekim 2008





SİHİRLİ DEĞNEK YOK !

Hepimizin tarif edilmez birer hayatı var diye düşünüyorum, dilimiz döndüğünce kendimizi ifade ediyoruz bu dünya da...

Ben skandal ailesinin tam göbeğine düşmüşüm skandalların start aldığı zamanlarda... Etrafımda o kadar yanlış varken kendime bir doğru yol uydurmuşum... Ve o yolu adımlamışım...

Bana ailemden, ahbaplarımdan, dostlarımdan hiçbiri "şöyle yapmalısın"ı göstermedi şimdiye kadar... Eleştirildim, kırıcı ve haince... O yüzden zehir gibi bir dil kullanıyorum yoluma birileri mayın döşedikçe...

Ray Charles'ın hayatını anlatan filmde Ray in annesi oğlunun giderek görme yetisini yitirmesine rağmen, ona "her zaman yanında ben olmayacağım" diyerek yardım etmiyordu...






Ben, hayatını güzelleştirmek adına, (okumak, görmek gibi) hiçbir çaba sarfetmemiş olup, ondan bundan "ne yapmalıyım" diye yardım isteyen insanlara inanamıyorum... Hata yapmaktan korkmalarına dayanamıyorum...

İnsanların size getireceği öneriler yalnızca kendi hayat standartlarında yaşadıkları tecrübelerle sınırlı... Bunu iyice hafızanıza kazıyın... Kendi yaşam koşullarınıza en uygun hareket, tabi yaşamak istediğiniz hayat göze alınarak, neyse onu yapın...

Yardım istemeden önce, en az 2 kez düşünün! Hiçbirimizin elinde sihirli değnek yok, dokunduğumuz hayatı mükemmelleştirelim...Anlayanlar anlamayanlara anlatsın...NaKHaR

10 yorum:

ESTHER dedi ki...

haklısın... aslında herkes birbirlerine yardım etme konusunda mükemmeler ancak kendilerine düşünce iş ellerinden bişey gelmiyor ve bu sefer onlar da başkalarından yardım istiyor... bu benim de yabancısı olmadığım bir konu... kendi işimi elimden geldiğince kendim halletmeliyim.. bu yazın kulağıma küpe olacak

cesetizleri dedi ki...

ne yapmalıyım sorusunun yerine ne yapılmalı deyip gelen öneriler üzerinden kendi yol çizilmeli ve bu da sadece gerçekten en zor durumlarda başvurulacak bir yöntem gibi geliyor bana.
bir de yardım istemeden yardım edenler var. sağ olsunlar:)
birilerinin de aynı acıları aynı sıkıntıları yaşamış olduğundan bahsedelir aslında bence öyle değil.. herkes farklı herkesin hayatında sayısız tecrübesi var bu durumda acılar da aynı değil, sorunlar benzer olabilir ama o sorunlar karşısında verilmesi muhtemel tepkiler her daim farklı.. bu nedenle öneriden öteye gidildiğinde başkalarının yol göstericiliğinde hayat devam ettirilmeye çalışıldığında işler saçma sapan bir hal alır içinden çıkılmaz ve ne yazık ki kişi mutsuz olur..
evet evet durum budur.

Adsız dedi ki...

çok haklısın nakhar..başına bişey geldiğinde ya da hata yaptığında ortalığı ververeye verip ağlayıp sızlamaktan başka bişey yapmadan insanların onun için bişey yapmasını bekleyen insanlardan nefret ediyorum..
hayatta çok hatalar yaptım ama hiçbir zaman böyle olmadım..hayatıma mal olacak hatalarım bile oldu ama onlardan ders alıp hayatımı daha sağlamlaştırdım aslında..

Nakhar dedi ki...

@ester;

herkes sıksa biraz kendi yapabileceği o kadar çok şey var ki... ama bi başkası yapar diye uğraşmak istemiyorlar... :)

Nakhar dedi ki...

@ceset izleri;

kesinlikle haklısın, ne yapılmalı diye sorulmalı yalvarırcasına salya sümük ben şimdi ne yapıcam kültürünü beğenmiyorum :D

Nakhar dedi ki...

@zoitsa;

bunu yapabilecek insanlar çok az ne yazıkki zatenn fazla olsa şimdi ülke bu durumda olmazdı değil mi? :)

Ferhanca dedi ki...

Bizm toplumda birey olamama var.çocukcukluktan itibaren devamlı yanlış doğru yol gösterdiğini zanneden insanlar dolu.
yıllar içinde bu epey yıl oluyor insan kendi doğrularını oturumaya ve ne istediğini bilmye başlıyor..zor..

Nakhar dedi ki...

@ferhanca;

hepimizin yaralari derin ve yasadigimiz hayat cetrefilli oyunlar oynuyor ne yazikki :S

Düş Gezgini dedi ki...

Abra kadabra ve pof, damn büyü ters tepti prenses kül kedisi oldu.

Kronik yardım isteyiciler her yerde var, onlara göre biz onların elinde sihirli değneği olan perileriyiz. Benim değnek bozuldu ama. :)

Nakhar dedi ki...

@düş gezgini;

Bazen gına geliyor hepsiyle uğraşmaktan... :)

ama iyi bir yöntem "sihirli değneğim bozuldu bugün git yarın gel" felsefesini sevdim :)