28 Kasım 2014



AH BE KADIN!

"Kürk Mantolu Madonna"ya...

Ah be kadın!
Azıcık cesaret olsa kanımda
Sıyırıvereceğim mantonu duru omuzlarından…
Adımlarını kovaladığım sokaklar gibi
Ruhu dar biriyim ben…
Düşünür düşünür susarım, anlarsın!

Ah be kadın!
Dilimin düğümlerini çöz,
Saklı sırlarımı çeyizini seriyormuş gibi ser
Gözler önüne,
Utanmam ki aşktan tenin tenime değse…

Ah be kadın!
Sınırlarımı aş, duvarlarımı yık ki göresin,
Görmelisin! Nasıl kavruluyorum
Sırtımda tuz taşır gibi…

Ah be kadın!
Tek gecelik zürriyetimi de ver geri yok olacaksan!
Tutma içinde,
İçimden içine fışkırmış günahlarımı…

Ah be kadın!
Yıllarca kin kustum da ardından yokmuşsun…
Kürkünü çıkarıp
Çoktan Azrail’ine soyunmuşsun…N


Yazacak çok şey vardı da anlatabildiğim yolu seçtim. Okurken sürekli “Filmi olmalı” dedim. Sanırım filme çekiliyormuş Sabahattin Ali’nin “Kürk Mantolu Madonna”sı… Yıllarca okumamış olmanın verdiği şaşkınlığı hala atlatamadım... Kesinlikle okunmalı...

Hiç yorum yok: