01 Mayıs 2008







AĞIR KONULAR

SORU-YORUM!

İkinci üniv. okuyan bir bireyim bildiğiniz üzre.. (ilki her ne kadar yarım kalmış olsa da :P)
Her yıl harç parasıydı, kiraydı, yoldu, yemekti derken iflahımız kesiliyor para konusunda bir cebini doldursan öteki cebin delik oluyor hep, yolda kalıyoruz, karnımızı doyuramıyoruz.. İstanbul gibi bir yerde öğrenci olanlar anlar biraz, sadece İstanbul da değil öğrenci olan anlar diyelim :)..

Haa burslar var diyene, bursları alabilmeniz için, kalburüstü (dersler açısından) bir öğrenci olmanız gerekiyor, kendim için söylemiyorum ama çevremde gördüğüm kadarıyla babanız mı yok devlete ne? anneniz merdiven silsin, elişi yapsın işi ne? bu kadar sorunla beraber derslerinizi geçtim psikolojiniz ne kadar iyi olabilir ki? haa gamsız olursanız olur tabii, ama bu kadar gamsızına rastlamadım...





Ben T.C. vatandaşıyım, yaşadıklarım bunlar diyelim, Türkiye'nin eğitimini eleştirmeye hakkım var mı? 

Tabiki VAR!

Gelelim gelmek istediğim konuya; yabancı uyruklu öğrencilere... ellerindeki ücretsiz seyahat kartlarıyla istedikleri kadar gezebilirlerken, ücretsiz devlet yurtlarında konaklama, eğitim bursu+extralar (üstelik geri ödemesiz) kültür aktiviteleri, dil kursları gibi olanaklardan çoğunluk ücretsiz yararlanırken, daha hala yüzsüzlüğün alasını yaparak kötünün kötüsü Türkçe'siyle: "Türkiye'nin eğitimini beğenmiyorum" diyebiliyorlar...herşeyi geçtim bu ülkede kalacak olan bizleriz bizim sırtımız sıvazlanmalı, diğerleri geldikleri ülkelerine geri dönecekler ya da bizim ülkenin sırtına basıp kapağı avrupa ülkelerinden birine atacaklar... çok iyi valla...

Soruyorum o halde; Türkiye de üniversiteler parasız mı sayın YÖK Başkanı?

Cevap veriyorum; "evet" ama sadece yabancı öğrencilere...

Dipnot: liseye giderken eğer babam salık verseydi 3000$ verip irlanda vatandaşı olup o ülkede eğitim görecektim... NaKHaR

18 yorum:

Adsız dedi ki...

bu devlete soru sorduğunda aynen böyle kendin cevaplamak zorunda kalıyorsun..ama cevapsız kalan tüm sorular''neden''kelimesiyle başlıyor..neden diye sorduğunda maalesef cevabı kendin de veremiyorsun..

Anahtar dedi ki...

aslında biraz misafirperverliğin bkunu çıkarmış gibi oluyor(lar)uz.

Fulya Bozoğlu dedi ki...

herkesin hayatında var şu 'şöyle olsaydı böyle olurdu böyle olsaydı şöyle olurdu' deneyimselleri.liseye giderken irlandaya gidip orda eğitim görebilsen nasıl olurdu bilinmez (bu şeye benziyo hani sonları farklı hikayeler vardır da değişik sayfalara gidersin sonlar değişir)..irlandaya gidememiş olmak burdan bakınca kötü görünse de ülkemizde bahsettiğin olaydan dertli bir sürü bir sürü genç insan var.ve yalnız olmadığını bilmek güzel aslında.

Adsız dedi ki...

Birde Kıbrıs' lılar var. Aynı sınava giriyoruz ama Kıbrıs'ın ihtiyac duyduğu bölümleri yazarsan aldığın puan yetmesede üstüne havadan puan eklenip o bölüme girebiliyorsun...

miso dedi ki...

Bu ücretsiz ulaşım kartlarından haberim yoktu. Çok şaşırdım. Peki eğitim bursunu kim veriyor? Devlet mi?

Emre KORLU dedi ki...

bu ülkede bastır parayı al eğitimi..herkes bir yandan sömürüyor..ben çoğu zaman babama yük olmayayım diye kampuste ekmek dilimlerinin üzerine ketçap mayonez sürüp yerdim..hala da bunu uyguluyoruz sevgilimle ne yapalım masraflar o kadar çok ki..
annem "ne yedin oğlum" diyor mesela ben o üzülmesin diye "hamburger çizburger" diyorum..
bir ara günlerdir türban konusuyla uğraşıcaklarına birde şu harç konularına el atsalardı(yökbaşkanı ve diğerleri)..bir şeyler düzelir diye umud etmek yerine haberlerden görsel yada yazılı basından bir şeylerin düzeldiğini görebilirdik-miydik bilmiyorum o da meçhul..bu ülkede sürekli bir şeyler değişip duruyor..
ne diyeyim nakhar birgün biz öğrencilerin (ben mezun olana kadar olmazda güzel birşeyler) bari benden sonrakiler sevindirilsin.. edilsin....

Nakhar dedi ki...

@zoitsa

aynen öyle neden diye sormuyorum zaten...

neden cümlesinin ardından soru işaretine dek okunmuyor çünkü sorular :(

Nakhar dedi ki...

@anahtar

beni çok güldürdün bir gerçek bu kadar net anlatılamazdı başka türlü... gerçekten öyle..

belki de aradığım kelime buydu :)

Adsız dedi ki...

Yazında çok güzel yerlere gönderme yapmışsın ama bunu devletin görmediğini mi sanıyorsun?.daha önceki dönemde öğrecinin hali çok mu iyiydi?.yani ben de bir öğrenci olarak yazdıklarına katılıyorum.kendi ülkemde daha rahat bir şekilde eğitim almak istiyorum.ben de ekmek düşünmeden okuyabilmek, yazmak istiyorum...
vesaire...

Nakhar dedi ki...

@cehenneme yolcu peri

şöyle söyleyeyim o halde gidebilseydim bütün ailem burada yani Türkiye'de olduğundan buraya geri dönecektim... olan biten bu... keşke yalnız olaydım diyorum bunları düşünürken... ama maalesef yalnız değilim.. bakış açımız biraz farklı bu nokta da...

Nakhar dedi ki...

@isimsiz eh o da güzel ne diyeyim allasen yaaa.. beyin göçü yaşanıyor diyorum anlamıyorlar... bütün herkesten imza mı topğlamalı ne... :)

Nakhar dedi ki...

@miso seyahat kartları var hem de hepsinin elinde devlete bağlı vasıtalarla gidebiliyorlar her yere..

eğitim bursunu evet devlet veriyor... ücretsiz devlet yurtlarında burslu kalıyorlar (aslında kalmıyorlar bile) ama kalmasalar bile atılmıyorlar... çünkü öyle bir ayrıcalık bile var...

yurtta kalan bir arkadaşım 60 gün izin hakkını doldurduğu için yurttan atılmıştı... böyle yanii :(

Nakhar dedi ki...

@gay-yor

aslına bakarsan eğitim konusundaki iyileştirmeler 2009-2010 gibi gerçekleşecek ama tamamen oturması 3 4 yılı bulur yani çok olmuş olacak bizim mezuniyetimizden sonra :)

Nakhar dedi ki...

@isimsiz 2

o günler de gelir ama biz ne kadarını görürüz bilemiyorum nedense... uzak değil onu biliyorum çok da yakın değil :) biraz karmaşlık hepsi bu :D

özgün dedi ki...

sadece bu olsa neyse de, ülkemiz her bi tarafından patlıyo valla. o yüzden göçenlere sonuna kadar hak veriyorum (hem de beynimle beraber göçmek üzere olan biri olarak).
haydi heeeeeer şeyi geçtim, hem okuyup hem çalışmak (okuldan ümidi kesmediğin takdirde) neredeyse imkansız buralarda. niteliksiz eleman olarak part-time bir işe giriyosun ve aldığın maaş sadece aylık otobüs paranı karşılıyor. halbuki "avrupa"da öğrenciyken gidip bi yerde tezgahtar oluyorsun ve haftada 20 saat çalışarak -lüks düşkünü değilsen- bütün masraflarını karşılayabiliyosun. e yani, ben de gerizekalı değilim kardeşim. burda sürüneceğime oralara gider hem ailemden para almadan geçinir giderim, hem okuldan çıktıktan yarım saat sonra evimde olur değerli zamanımı gerektiği gibi kullanırım hem de sokaktaki hayvanların hayvanlıklarına maruz kalmadan yaşarım.
"ülkeme hizmet edicem, bilgimi bu memleket için kullanıcam" diyen yüzlerce insan biliyorum kapılardan çevrilen, sonra amerika'ya filan gidip en üst mevkilerde çalışan ve hala "çağırsınlar şimdi giderim" diye(bile)n. ama sayıları gittikçe azalıyor. ve haklılar işte. insanı ülkeden soğutmak için özellikle uğraşıyo gibiler bizimkiler.

Nakhar dedi ki...

@cien anos de soledad

ki başbakan RTE istemeyen ülkeyi terketsin dediğinde tamam dedim başka bir ülkeye benim için direktif ver seve seve demiştim arkadaş sohbetinde :) o da biliyordu çünkü bir süre daha bunca şeye katlanmak zorunda olduğumuzu...

biz oturduğumuz yerden... aaa şunu nasa da çalışan bir türk keşfetmiş... aaa şunu bir türk yapmış, bulmuş, vs vs vs diye kendimizi kandırıyoruz ama bir bakın bakalım hangi birisi türk vatandaşlığını sürdürüyor... :)

Adsız dedi ki...

ben universitede iken -12 yil once- Irak'tan gelmis bir oda arkadasim vardi. Yabanci ogrenci statusunde okuyordu, ailesi Turk vatandasligina gectiler, kendisi ve kucuk kardesini gecirmediler, bu yazdiginiz seylerden yararlansinlar diye..nerde okuyordu derseniz: odtu elektrik, elektronik...

Nakhar dedi ki...

@isimsiz;

tepemize iyice sıçacak koloniler yetiştiriyoruz... maalesef çok üzülüyorum :( bizden başka bütün milletler akıllı öğrenci hakları konusunda... önce biz diyorum ama sesimi duyan yok... :(