27 Mayıs 2008





PERSEPOLIS !

Hayatım boyunca izleyip izleyebileceğim en iyi çizgi filmi seyrettim dün gece, filmin fransızca olması da ekstra bir etmendi... cnbc-e den "sevgilim kedi"  kaydetmiş ve ilk kez benimle beraber seyrediyordu...

Yapılanlar karşısında yer yer iğrendiğim... (bakire kızlara ölüm cezası verilemediğinden, önce tecavüz edilip sonra öldürülmesi gibi) yer yer güldüğüm... (Küçük merjane bana biraz Tanrıça Artemis 'in tontini yeğenini çağrıştırdı büyük büyük laflarıyla) yer yer ağladığım (küçük kızın ailesinin, çocuklarını rejimden kurtarmak adına ayrı kalmaları, bulundukları ülkede bir çok dostlarını rejime kurban vermeleri) yer yer gurur duyduğum (Küçük kızın büyükannesi'nin verdiği öğütler) muhteşem ötesi, hiç sıkmayan, boğmayan, bir solukta izlediğim ve görsel anlamda yaratılan film karşısında bıraktığım grafik-animasyon işine ilk kez neden diye hayıflandım... 






Filmin 13+ olması içinde geçen politik olaylardan kaynaklanıyordu... Yoksa çizgifilm olması açısından okuma yazma bilen 13- deki çocuklarında izlemesini tavsiye ederdim... görsel anlamda ufuk açma açısından gerçekten başarılı...

Çok fazla konuşmaya gerek yok filmin konusu şöyle:
Molla Devrimi sırasında yaşananları bir çocuğun gözlerinden anlatan PERSEPOLIS, eğlenceli olmayı başarabilen bir politik animasyon. Şah devriminin yıkılmasının ardından küçük Marjane ve ailesi sevinçle sokaklara dökülürler. Uzun süren sancılı bir dönemin ardından demokratik bir düzenin geleceğine inanan İranlıları karanlık ve zorlu bir dönem beklemektedir.

15 yorum:

Kızıl dedi ki...

Çok beğendiğim ve izlemeye bıkmayacağım bir filmdir Persepolis. Sanki biraz türkiye'yi görüyorum artık izlerken :(
Sağol paylaşımın için. Sevgiler...

Nakhar dedi ki...

Bende de acaba gelse böyle mi olacak diye mide ağrısına neden oldu... :( ama inanmıyorum öyle olacağına...

bizim millet daha dirayetli... :)

ayci dedi ki...

ben kitabini okumustum, acaip bir hikaye!

Nakhar dedi ki...

@ayci;
pek çizgi roman tarzı şeyleri okumay sevmediğimden midir nedir... Bu tür uyarlamalar beni daha çok çekiyor :)

7.oda dedi ki...

ya evet, öykü persepolisi izledikten sonra neler yaptı bir bilsen.. iniglizce tiyatro gösterisi vardı, orada köylü kızı rolünde olduğu için tülbent takması gerkeiyordu. öyle şiddetli ve sert tepkiler verdi ki inanamazsın..
ben türban takmam !
kızım o türban değil tülbent, köylerde takarlar!
ne olursa olsun hiç kimse bana başımı örttüremez..

çaresiz öğretmenin yolunu tuttuk anlatmak için..
bandana şeklinde bişeyle geçiştirdik. görmüşsündür öykünün sitesinde fotoğraflarını :)

kubio dedi ki...

Gerçekten kurguya özellikle dikkat etmek lazım. Çok güzel yakalanmış küçük detaylar film boyunca acayip güldürüyor.dün tekrardan izlemek için aldım izleyemedim onun yerine cashback’i seyrettim oda güzeldi ama ,kült olmaya aday film harika !

Goddess Artemis dedi ki...

Persepolis içimi acıttı benim de. Çok ağladım izlerken >:~(

Nakhar dedi ki...

@7.oda;

demekki küçükken izlemeleri böyle şeylere sebep oluyor :)

bir açıdan bence çok iyi de omuş, içinde önü alınamaz bir başkaldırı olması kız çocuğu olmasından da dolayı gelgcekte ona çok fayda sağlayacak :) zaten bunu filmde de gördük di mi... :)

Nakhar dedi ki...

@kubio; kesinlikle tekrar tekrar izlenip hafızaya alınmalı, kült ötesi olsun isterim... :)

Nakhar dedi ki...

@Tanrıça;
ağlamayana şaşarım, heleki ülkemiz böyle bir psikolojiyle sarmalanmışken :(

Emre KORLU dedi ki...

sözümona cnbc e takipçisiyim..bu filmin hangi gün olduğunu karıştırıp izleyemedim..
dergi aylık sayısında yazmıştı..
neyse cd yada dvd sini alıp izlemem gereken filmlerden biri..

Nakhar dedi ki...

@gay_yor;

ben pek tv izleyemiyorum çarşambaları yaprak dökümü haricinde kedimin berbaber izlemek için kaydettiği filmler olmasa çok şey kaçırmış olacağım... istersen mail olarak atabilirim ya da herhangi bir şekilde çünkü filmin tv kaydı bende cd olarak mevcut :)

Emre KORLU dedi ki...

mail olarak atabilirsen hayır demem:)biraz lapinlemesine atlama oldu benimki ama kesinlikle beleşe getirme maksatlı değil..bir sonraki yoruma kadar mail adresimi yazmayayım tmm dersen yazarım..:)
sevgiyle kal..

Nakhar dedi ki...

@gay-yor;

tamam.. mail olarak atabilirim sanırım...

Emre KORLU dedi ki...

cildirttirmayin@hotmail.com
"i"lere ve"t"lere dikkat edip yazarsın:)kuzenim'in benim adıma açtığı dahihane mail adresi:)çıldırdığımız bir andı..:)hotmail in adresleri kabul etmekte zorlandığı bir güne rastlamıştık:)şimdiden çok teşekkür ederim sevgili nakhar..